Javascript Uygulamalar

Herkese Merhaba!
Son birkaç yıldır bloga yazı eklemiyordum.
Üşenip her seferinde "sonra eklerim" diyip durdum.
Neyse konudan kopmadan yazıya başlayalım.
Gittiğim bir iş görüşmesinde JavaScript bilgisi sorulduğunda kendime güvenerek "evet yapabilirim" yanıtını veremedim ve bunun üzerine ileride de projelerimde yardımı olacak JavaScripti adamakıllı öğrenmeye karar verdim.
Bunun için udemy kütüphanemi kurcaladım ve elimde olan birkaç kurs ve youtube'daki Javascript eğitimlerini izlemeye başladım.
Birkaç video sonra her programlama dilinde olan temel kavramları öğrendim ve uygulama yapacak proje aramaya başladım.
Şurada uygulayacak epey proje buldum.
Projelerin içeriğine bakmadan isimlerine bakıp "Ben nasıl yaparım bunu?" diye düşünerek kendim yapmaya çalıştım.
İlk 24 projeyi bitirdim ve bunları paylaşmak istedim.
1. Pisagor Hesaplama
Alttaki TextBox'lardan ilk ikisine girdiğiniz uzunluklara Pisagor teoremini uygulayıp üçüncüsünü hesaplar ve dik üçgeni çizer.

2. Sayısal Loto Sayı Üreteci
Sayısal loto için 1'den 49'a kadar 6 sayı üretir.
Dipçe: Javascript'te adamakıllı sıralama ve rastgele sayı üretme fonksiyonu bulamadım. 3. parti fonksiyonları tercih etmek zorunda kaldım. Bu da ilginç bir eksik.

3. Var Mısın Yok Musun?
Bu uygulama en uzun soluklu maceram oldu.
JavaScript'e dair pek çok şey öğrendim.
Bir zamanların popüler yarışmasının bir kopyasını yaptım.
Kenarlardaki paraları ve para kutularını tek tek div açmak yerine otomatik oluşturdum.
Eksikleri çok ama sorunsuz çalışan güzel bir uygulama oldu.

4. En Büyük En Küçük
Listedeki en büyük ve en küçük sayıyı ekrana uyarı ile yazdırır.


5. Dikdörtgen
Kenar uzunlukları girilen dikdörtgenin alanını ve çevresini hesaplar.

6. Asal Sayı mı
Girilen sayı asal mı değil mi kontrol eder.

7.Daire
Girilen yarıçapa göre dairenin çevresini ve alanını hesaplar.

8. Faktöriyel
Girilen sayının faktöriyelini hesaplar.

9. Şehirler
Listedeki şehirleri alt alta listeleyen bir döngü örneği.

10.Arama
Bir metin içindeki bir karakterin ilk karşılaşıldığı yerin sıra numarasını verir.


Bugün hangi gün olduğunu gösterir.
12.Rastgele
0 ile 1 arasında rastgele bir sayı üretir.


13.Negatif
Girilen sayı sıfır mı, negatif mi, yoksa pozitif mi kontrol eder.
14.Arkaplan
Sayfanın arkaplan rengini rastgele bir renkle değiştirir.


15.Dizilerle İlgili Fonksiyonlar

16.Km-Mil
Uzaklık birimi çevirici.

17.Fahrenheit-Celcius
Sıcaklık birimi çevirici.

18.Gün Adı
Bugün hangi gün bilgisini verir.

19.Sayı Tahmin
Sayı tahmin oyunu.

20.Console Log
Console'a veri yazdıran uygulama.

21.Küre
Yarıçapı girilen kürenin hacmini hesaplayan uygulama.


22.Üçgen Alan
Tabanı ve yüksekliği girilen üçgenin alanını hesaplayan uygulama.

23.Çarpım Tablosu
Çarpım tablosu yazdırır.

24.Bölünebilme
Hem 3'e hem de 5'e (yani 15'e) bölünebilen 100'den küçük sayıları ekrana yazdırır.

Diğerlerini yaparsam eklemeye devam ederim.
Şimdilik hoşçakalın.


Yorumlar

Popüler Yayınlar